TDAH

Necessitats Específiques de Suport Educatiu (NESE)


Derivades de trastorns de l'aprenentatge i comunicació (TDAH)

Davant de la situació de confinament degut al SARS-CoV-2) ens hem vist tots i totes obligats a canviar els nostres hàbits, rutines, dinàmiques, relacions… i adaptar-nos en molt poc temps a una situació totalment nova i imprevisible. És un canvi que afecta tota la societat a diferents nivells però en aquest apartat volem parlar d’un col.lectiu concret, els nens/es i adolescents amb TDAH.
És per això que hem preparat un seguit de propostes, recomanacions i informacions que poden ser útils.

És important establir un horari i unes rutines clares que transmetran sensació de tranquil.litat a l’alumne. Els temps de treball han de ser curts i variables en funció de l’edat. En aquest horari és important establir unes hores per anar a dormir i despertar-se i, cal que sigui revisable i flexible.

  • HÀBITS AUTONOMIA: vestir-se, rentar-se les dents, triar la roba, dutxar-se
  • RESPONSABILITATS: fer-se el llit, preparar esmorzar, para la taula, ajudar en les tasques de neteja...
  • EXERCICI FÍSIC: el moviment millora l’estat d’ànim del nen/a i l’ajuda a descarregar energia per després concentrar-se millor en altres tasques.
    • limitar un espai diferent al d’estudi, sempre que sigui possible.
    • seguir pautes adequades a l’edat del nen/a
    • és recomanable fer exercici al matí abans de començar les tasques escolars, a mig matí i abans d’anar dormir fer activitats més tranquil·les (ioga, relaxació, pilates)
  • TASQUES ESCOLARS:
    • realitzar aquestes tasques distribuint-les en funció de la seva dificultat (mitjana- difícil- fàcil).
    • descansar entre cada una d’elles (5-10 minuts).
    • tasques curtes (20’ aproximadament)
    • anticipar i marcar les tasques que ha de realitzar cada dia.
  • ESPAI DE TREBALL: molt controlat i amb pocs estímuls de distracció. Disposar del material necessari per realitzar l’activitat abans de començar-la.
  • ACTIVITATS D’OCI I DIVERSIÓ: és important dedicar temps a l’oci i si és amb família millor. Recomanem que sigui ell qui triï l’activitat i així potenciarem la diversió i l’alliberació d’energia.
    • Jocs de taula per entrenar les funcions executives, el respecte a les normes i la tolerància a la frustració.
    • Pintar, dibuixar i inventar històries per estimular la part artística i creativa sense límits.
    • Veure pel·lícules, comentar-les i fer preguntes concretes per fomentar l’atenció i la memòria de treball.
  • HORARI DE PANTALLES: establir un horari de pantalles, sobretot a la nit, ja que els excita molt i fa més difícil la relaxació i el descans.
  • RELAXACIÓ: és bo dedicar un temps a fer exercicis de relaxació per tal d’abaixar el nivell d’energia.
  • ALIMENTACIÓ: establir una dieta equilibrada amb productes naturals. Augmentar el consum d’aliments rics en omega 3 (peix blau, nous, llavors…) i reduir o evitar els aliments processats, rics en greixos saturats i sucres.
  • NORMES: marcar normes clares a casa. Establir poques obligacions però aquestes s’han de complir. Deixar de banda al màxim els càstigs.

AUTOINSTRUCCIONS TASQUES GENERALS

AUTOINSTRUCCIONS PER LLEGIR MILLOR. COMPRENSIÓ LECTORA. 

  1. Llegir lentament si la lectura és difícil
  2. Em pararé després de cada fragment i reflexionaré sobre què he llegit
  3. Em pararé després de cada fragment i em faré preguntes sobre què he llegit
  4. Llegiré cada línia dues o més vegades si he de memoritzar-ho, així ho recordaré millor

 

AUTOINSTRUCCIONS PER TREBALLAR PROBLEMES MATEMÀTICS.

 

AUTOINSTRUCCIONS CONTROL DE CONDUCTA.

 

RECURSOS

RELAXACIÓ


IOGA PER NENS/ES:


EDUCACIÓ FÍSICA PER NENS/ES: