Pla llengües estrangeres
Parlar una llengua, tenir coses a dir. L'Escola aposta per la capacitat de relacionar-se del seu alumnat amb la resta del món. Un clar reflex d'això són els seus projectes internacionals amb escoles i centres de França, Alemanya, Anglaterra, Suècia i Holanda, i els seus projectes d'anglès, francès i alemany.
Projecte d'anglès
El projecte d'anglès és un projecte transversal 3-18 que té com a objectiu que tot alumne que passi per l'Escola adquireixi un bon domini de la Llengua anglesa, tant oral com escrit.
Metodologia
Entre les diferents metodologies que utilitzem en volem destacar el Mètode Artigal i el CLIL.
Metode Artigal
Ideat pel mestre i investigador Josep Maria Artigal, és un mètode d'aprenentatge de llengües estrangeres a través de contes.
"Quan escoltem, quan llegim, quan mirem allò que fan els altres, certament aprenem. Però aprenem molt més quan nosaltres fem coses i, sobretot, quan expliquem als altres allò que nosaltres hem fet"
J.M. Artigal
El mètode proposa iniciar l'aprenentatge de la llengua a través de contes escenificats sense suport visual on els alumnes són actors protagonistes del relat. Posteriorment els contes es complementen amb diversos suports visuals i activitats que donen la oportunitat de fer i de dir el relat. Finalment els contes arriben a casa on seran explicats als altres. Aquest últim pas és molt important per consolidar el que s'ha après ja que el fet d'explicar el conte fa que l'aprenentatge sigui significatiu.
Àmbit d'actuació:
- Educació Infantil
- Cicle Inicial d'Educació Primària
CLIL - Content Language Integrated Learning
En català AICLE (Aprenentatge integrat de continguts i llengües estrangeres). La llengua és el vehicle per adquirir nous coneixements. És per això que fem:
- PROJECTS & ROUTINES a Educació Infantil
- SCIENCE a Educació PrimàriA
- ARTS & CRAFTS a Educació Secundària
Un exemple de com entenem les llengües a l'Escola és el projecte TEMPO. Un projecte que vincula les llengües i la música a partir de la reinterpretació d'un tema musical amb escoles de tot el món. Barcelona, Hamburg, New Orleans, Alemanya, Bangkok, Rio de Janeiro, Kuala Lumpur. Poder-se comunicar amb qualsevol persona de qualsevol part del món. Aportar, opinar, comparar, entendre. Eliminar barreres territorials, ser ciutadans del món.
Accions del Projecte
Per tal que el projecte tingui èxit cal dur a terme accions a les aules.
Educació Infantil
Assignatura d'anglès
|
Assignatura de ciències
|
|
Daily routines in English
|
MÍNIM D'HORES LECTIVES AMB EXPOSICIÓ A L'ANGLÈS: 3-4 hores /setmana.
Educació Primària
Assignatura d'anglès
|
Assignatura de ciències
|
|
Reading corner
|
|
MÍNIM D'HORES LECTIVES AMB EXPOSICIÓ A L'ANGLÈS: 4 hores/setmana.
Educació Secundària
Assignatura d'anglès
|
Assignatura de ciències
|
|
Art
|
MÍNIM D'HORES LECTIVES AMB EXPOSICIÓ A L'ANGLÈS: 3-4 hores /setmana.
Batxillerat
L'objectiu del projecte d'anglès al Batxillerat és que l'alumnat surti del segon curs amb les eines necessàris per poder afrontar una carrera en anglès, o comunicar-se en qualsevol àmbit.
Assignatura d'anglès
|
Workshops
|
|
MÍNIM D'HORES LECTIVES AMB EXPOSICIÓ A L'ANGLÈS: 4 hores/setmana.
Professorat 3-18
L'Equip d'especialistes de llengua anglesa es mou pels diferents cicles i etapes per tal d'aportar continuïtat i una visió més global al projecte 3-18 i assegurar així un sol fil conductor al llarg de l'escolaritat de l'alumne.
Exàmens oficials. Som Escola examinadora
Des del curs 2012-2013 s'ofereix a l'alumnat l'oportunitat d'examinar-se de manera voluntària als exàmens oficials de Cambridge dins de l'horari lectiu. Els exàmens de Cambridge ESOL són reconeguts a nivell mundial. Cambridge ofereix un compromís de qualitat, suport als professors i candidats així com adaptació a les característiques de tots els candidats. Entre els molts beneficis per l'alumne podem destacar una alta motivació i confiança i un reconeixement internacional del seu domini de la llengua.
Segons el nivell d'anglès es proposen diferents exàmens.
Exàmens per a nens entre 7 i 12 anys. Un bon resultat al Nivell Movers és equivalent al nivell A1 del Marc de Referència Europeu. El KET for Schools es correspon al nivell A2 del Marc comú Europeu de Referència per les Llengües (MCER). En aquest nivell els alumnes han de ser capaços de: KET for Schools consta de tres parts: Cambridge English: First for Schools, és una nova versió de l’examen Cambridge English: First amb continguts i temes específicament orientats cap als interessos i experiències dels estudiants en edat escolar. L’examen s’emmarca en el nivell B2 – en aquest nivell els candidats són capaços d’utilitzar la llengua de manera independent en l’àmbit laboral i acadèmic. Al nivell B2 els candidats són capaços de: .YLE
KET & PET
FCE First Certificate in English
El projecte d'anglès també va de la mà amb les activitats d'idiomes fora l'horari lectiu.
Resultats
Percentantge de sisè d'educació primària a les competències bàsiques del curs 2018-2019:
Percentantge de quart d'ESO les competències bàsiques del curs 2018-2019:
Resultats de Batxillerat a Selectivitat 2018-2019:
Projecte de francès
El projecte de francès de l'Escola s'adapta a les necessitats i nivell de l'alumne. Es realitza com a matèria optativa durant dues hores a la setmana de 1ESO a 4ESO. A Batxillerat hi ha l'opció de continuar la matèria en els workshops.
Dues hores a la setmana | De 1ESO a 4ESO com a matèria optativa | A 4ESO preparació pels exàmens DELF Junior A2-B1 | Batxillerat workshops. Preparació pels exàmens DELF Junior B2 |