Educació Infantil
Dítptic Informatiu Eduació Infantil
L'alumnat com a protagonista del seu aprenentatge
Programació oberta, flexible i adaptada a l'alumne i al grup
Desdoblaments per potenciar l'atenció i les necessitats individuals
Especialistes d'anglès, de música, de plàstica, de TAC i de psicomotricitat
Auxiliars d'infantil. Auxiliars de conversa nadius
Què fem?
LLENGUA ANGLESA
Desdoblament amb auxiliar de conversa nadiua dues hores i mitja setmanals per fer ciència i experimentació, story time i daily routines. Projectes internacionals. Treballem amb el mètode Artigal per millorar l’expressió i la comprensió oral.
TAC
Aposta clara per l’ús educatiu de les noves tecnologies. Treball de la competència digital amb iPads i dispositius mòbils.
EL NOSTRE HORT
Plantem, cuidem, collim i tenim cura d’aquest espai.
LLENGUATGE ESCRIT I MATEMÀTIC
Treballem amb lletra script. Treball sistemàtic de la part més analítica del llenguatge escrit i del matemàtic a partir d’un treball més individualitzat.
PROGRAMACIÓ I ROBÒTICA
Manipular, observar, experimentar, programar, construir. La robòtica i la programació formen una part troncal del nostre projecte pedagògic 3-18 tenint presència a totes les etapes dins del currículum.
CIÈNCIA I EXPERIMENTACIÓ
Experiments, racons de ciència... Entenem Educació Infantil com una etapa per descobrir i gaudir fent-ho!
PSICOMOTRICITAT
Desenvolupar correctament la psicomotricitat dels infants a partir de jocs dirigits, joc lliure i piscina. Introducció a diferents esports i jocs. Experimentació amb robes, globus, aros, matalassos, ioga...
LLENGUATGE MUSICAL
Potenciar l’expressió i el moviment, el sentit del ritme i la creativitat, i les diferents intel·ligències a partir de la música.
LLENGUATGE PLÀSTIC
Estimulem la creativitat de l’alumnat a través de l’experimentació i la manipulació de materials.
Com ho fem?
Desdoblaments
Apostem pels desdoblaments per atendre al màxim possible la diversitat i l’especialització de les àrees de música, plàstica, anglès, TAC i psicomotricitat.
Expressió
Ús de diferents llenguatges: matemàtic, lingüístic, científic, simbòlic plàstic i musical. L'alumnat realitza el seu aprenentatge a través dels sentits i de la manipulació.
Llenguatge escrit i matemàtic
Es fa un treball sistemàtic de la part més analítica del llenguatge escrit i del matemàtic a partir d'un treball més individualitzat sobre paper a través de fitxes i de dossiers.
Assemblees
Ens permeten exposar i debatre els problemes que hagin aparegut durant la setmana. També ens ajuden a poder expressar les emocions i a treballar l'assertivitat i l'empatia.
Treball per projectes
Treball multidisciplinar, col·laboratiu (alumnes, famílies, experts) i amb l'alumne com a protagonista del seu propi aprenentatge, es parteix dels seus propis interessos i inquietuds.
Racons
El treball per racons delimita, dins de l’aula, diferents espais on els nostres alumnes realitzen de manera simultània diferents activitats de tipus cognitiu, manipulatiu i simbòlic.
Suport i orientació
Detecció i atenció d'alumnat amb necessitats específiques d’aprenentatge. Departament d'orientació i suport. Serveis de logopèdia i psicopedagogia.
Àmbits
Considerem que el joc és un dels millors mitjans educatius per afavorir l'aprenentatge i el coneixement. Els "ambients" permeten a l'alumnat relacionar-se amb la resta d'alumnes d'EI i convertir-se en el constructor del seu propi aprenentatge
Relació Escola-Família
COMUNICACIÓ
- Presencial: diàriament a l'entrada i sortida de l'alumnat.
- Ús prioritari del correu electrònic del pare i de la mare per rebre les informacions de l'Escola.
- Actualització diària del blog de l'Escola amb les activitats d'aula i de projectes
ACCIÓ TUTORIAL
- Conjuntament amb totes les famílies del grup classe: dues reunions de tutoria, la primera abans d’iniciar les classes al setembre i la segona abans de finalitzar el curs al mes de maig.
- Individual amb cada família: en funció de les necessitats de l'alumne/a i, com a mínim, dues tutories al llarg del curs. Les famílies poden demanar les tutories que considerin oportunes.
PLA D'ACOLLIDA NOU ALUMNAT
- Reunió abans de l'estiu
- Berenars amb les famílies
- Horari reduït (de 9 a 13h) els tres primers dies de curs
Horaris
Aquests són els horaris d'Educació infantil, que són els mateixos d'Educació Primària. En aquesta etapa tant els horaris com la programació són oberts, flexibles i s’adapten a les característiques del grup classe i a les necessitats de cada moment. L’esbarjo és un espai més d’aprenentatge de joc i de relació.
Tot i que fem una divisió del treball per àrees tenim un enfocament globalitzador en l’organització dels continguts d’ensenyament.
Aquest és un exemple de d'horari base dels mestres especialistes d'EI. Cal tenir en compte, d'acord amb les característiques de l'etapa, que aquesta distribució horària pot variar.
Plàstica Tutor/a |
Psicomotricitat Tutor/a |
Anglès Laura Garrido |
Música Núria Bonastre |
TAC Àngels Aloy |
|
EI 3anys A | dimecres | dimarts | dimarts i dijous | dilluns i dimecres | dimarts |
EI 3anys B | dimarts | dijous | dimarts i dimecres | dimarts i dijous | dimarts |
EI 4anys A | dijous | dimarts | dilluns i dimarts | dimecres i dijous | dilluns |
EI 4anys B | dimecres | dilluns | dimecres, dijous i divendres | dilluns i dimarts | dilluns |
Ei 5anys A | dimecres | dilluns | dilluns, dimarts i dijous | dijous i divendres | dimecres |
EI 5anys B | dimarts | dimecres | dilluns i dimecres | dimarts i dijous | dilluns |
A més d'aquests especialistes, a EI també hi intervenen la Montse Garcia, l'Anna Garriga i la Maria Bosch, membres del Departament d'orientació i suport.
Oberts al món
Dues sortides culturals per curs: una relacionada amb un projecte treballat a l'aula i l'altre es realitza la visita a un museu
Sortides puntuals dins del municipi. Visites a entitats o sortides a la natura
Colònies a EI 4anys dos dies i a EI 5anys tres dies, alternant escola de mar i escola natura de muntanya
Projectes internacionals com Projecte Polar Bear o el Projecte TEMPO
Piscina
Des dels 3 anys, l'alumnat de l'Escola realitza l'activitat de piscina en la qual aporta autonomia personal (vestir-se i desvestir-se), gust per l'activitat aquàtica i familització amb aquest medi, habilitats motrius i domini del medi amb diferents materials.
Avaluació
En aquest cicle l’avaluació es defineix com el procés d’observació i d'anàlisi sistemàtica del procés d’ensenyament i aprenentatge.
L’avaluació s’entén com un element integrat en el procés d'ensenyament i d'aprenentatge i, per tant, ha de possibilitar:
- El coneixement de les condicions inicials individuals de cada infant,
- El coneixement dels progressos que efectua cada infant en el desenvolupament de les seves capacitats.
- El grau d’assoliment dels objectius establerts.
Per a això, l'avaluació del procés d'aprenentatge dels alumnes es porta a terme en tres fases:
- Avaluació Inicial.
- Avaluació Continuada o Formativa.
- Avaluació Final o Sumativa.
L'aula
- Totes les aules estan equipades amb equip informàtic i pissarra digital interactiva (PDI).
- Espai acollidor i ampli per a fer diferents tipus d'activitats amb el grup classe i per racons.
- La majoria d'aules té un accés directe al pati.
Els patis
- Espai de patis exclusiu només per Educació Infantil
- Zona de joc tova
L'aula polivalent d'EI
L'aula de plàstica d'EI
Serveis
Cuina Pròpia Més informació |
Trasnport comarcal Més informació |
Servei permanència 8-9h 17-19.30h Més informació |
L'Escola ofereix el servei de menjador, amb cuina pròpia. Periòdicament, i per part d’una empresa externa especialitzada, es realitza un control bacteriològic dels productes per tal d’assegurar sempre les perfectes condicions sanitàries del servei.
La vocació comarcal de l’Escola obliga a garantir un servei de transport, que porti l’alumnat de fora d’Olesa (i de la mateixa Olesa) a l’Escola i el retorni a la seva població.